Etykiety

piątek, 17 kwietnia 2015

Mięczaki czy skorupiaki

Witajcie , chyba  w końcu sie zebrałam i postanowiałam cos napisac .Będzie o niemaniu własnego zdania :).Przyjrzyjcie się , sami uczymy nasze dzieci ukrywania od najmłodszych lat tego co maja do powiedzenia .Nie stawiaj sie nauczycielowi bo będziesz miał do końca roku przerąbane , chodź na religię bo bedą cię wyzywac od "heretyków " .Nie chodź na WDŻ bo powiedzą ześ niewierzacy .I tak dalej ... Nawet wbrew własnym przekonaniom robimy talkie rzeczy żeby uchronic dzieciaki przed szykanami .To jest początek a później dzieci same dochodza do wniosku ,że nie zawsze korzystne jest wyrazanie własnego zdania ,że lepiej przyłączyc sie do większości , ze lepiej byc bezzdaniowcem , niż narażac sie na ataki przeciwników , zwłaszcza gdy jest ich więcej .I w ten sposób rośnie nam społeczeństwo nijakie ,słabe , potakujące tym którzy maja większa siłę przebicia .Wyrażamy swoje poglady często anonimowo, np we wszelkiego rodzaju ankietach lub ukrywając sie za nickami na fb .Tak nie można , mówmy głosniej o tym co nam sie nie podoba .Ciągła asekuracja i stanie z boku to prosta droga do frustracji i braku poczucia własnej wartości .I jeszcze jedno , starajmy sie za wszelka cene unikac ludzi którzy nie szanują cudzych poglądów ,a jest ich naprawdę wielu .

2 komentarze:

  1. Cieszę się, że w końcu coś napisałaś ;) Kochana to prawda, takie jest życie i niestety nie wiele możemy zmienić w kwestii dzieci. Chcemy je chronić dlatego uczymy ich zachowań jakie są tolerowane w naszym społeczeństwie. Natomiast kwestia anonimowości na Fb czy innych portalach jest kwestią indywidualną. Każdy robi to z innego powodu i szczerze mówiąc mi to nie przeszkadza, puki nie trafiam na anonimowych hejterów, bo jeśli potrafisz kogoś krytykować to odsłoń się i pokaz twarz, takie jest moje zdanie ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem osobą,która potrafi powiedzieć głośno co myśli..Nie umiem kłamać Z tego powodu nie jestem zbyt lubiana..Wiesz, ludzie są dziwni,wolą słyszeć kłamstwa,a boli ich prawda .Może dlatego większość matek postępuje tak jak napisałaś.Chca zaoszczędzić dzieciom przykrości .Mnie rodzice inaczej wychowywali. .

    OdpowiedzUsuń