Etykiety

wtorek, 20 stycznia 2015

Jajo czy marchewka czyli nie jestem wege

Własciwie to nie bardzo mam pomysł na poscik ale może ... rano ugotowałam sobie na miękko 2 jajca i tak przy okazji ciamkania tegoż myśl mi taka przyszła .Jak wytumaczyc 9 latce skad sięwzięło jajko ? To że od kury to ona wie tylko w toku dalszego podpytywania sie zacinam.No bo ok jajko to jajko i ze kura to tamto  i je zniosła tez ok ale że kura to mama jajka jakos nie bardzo chce mi przejśc przez gardło. Bo niestety wegeteriańska to ta moja rodzinka nie jest ,ale dziewczyny od pewnego czasu maja miesowstręt i oprócz cycków w postaci kotletów i parówek cienkich z Biedry nie chca jesc .I jeszcze parówki musza miec skórke a te z Biedronki i Netto własnie maja .I nie wytłumacze dziecku że zamiast jajka zjada dziecko kury bo już w ogóle nie zje nawet jajecznicy ( na miekko tez już nie jada ) i że własnie te parówki są fuj bo to sam tłuszcz i resztki czegos .. Albo jak wytłumaczyc z czego zrazy ? Z czegos co chodzi po łace , żuje trawe i daje mleko? Żywej krowy to one jeszcze nie widziały tylko żubra w ogrodzie botanicznym i nie są w stanie sobie pewnie wyobrazic że z tego moze byc pyszna pieczeń .No i dobrze, na razie nie uświadamiam .Moje diabełki maja dobre serduszka i lituja się nad kazdym stworzonkiem a co dopiero by było gdyby obejrzały kilka takich filmików o fermach drobiu lub zwierzat gospodarskich .Wole ich nie uświadamiac,jakpodrosną to niech obejrza i wtedy dokonaja wyboru bo teraz czegos takiego jak buraki, fasola i kilka innych warzyw tez nie chca jeśc .Dobrze jeśli do klopsików które o dziwo jeszcze lubia przemyce cebulkę .Wiem moze nie propaguje tak modnego oststnio weganizmu ale ja juz sie nie przestawię, pozostane mięsozercą dokońca zycia . Może wpływ na to miał obecny w XX w socjalizm, gdzie o mieso w pewnym okresie było trudno i poświęcenie mojej mamy i babci w wężowych kolejkach do rzeźnika lub "taniej jatki ":)Dla mnie mięso to mięso, tylko nie to co jada Bear Grylls i sie jeszcze rusza w dodatku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz